hej, jag är här för att hora...hrm ursäkta, ansöka om...

Söka jobb kan ju vara ngt av den märkligaste processen som jag har varit med om. Samtidigt som man borde vara sjukt motiverad att hitta "rätt" arbetsgivare och "rätt" tjänst, då man ska spendera minst 40 timmar i veckan där, så är själv processen väldigt tråkig. Det gäller att verkligen HORA med ordets, nästan iallafall, rätta bemärkelse. Fråga alla man känner om öppningar och kontakter, be om referenser, ringa och be om att få skicka ansökan, skicka ansökan som får en att framstå som man är otroligt duktig och att gud sänt en till jorden för att utföra just denna tjänst på detta företag, sen ska man på intervju och bli grillad, ska man på nästa intervju och bli grillad an ngn annan. I slutskedet kan det dock framkomma att man själv inte är så intresserad eller att dom inte anser att man duger...i vilket fall snackar vi slöseri med tid och kraft. Men man blir bättre på att söka jobb, skriva ansökningar och att gå på intervjuer får man höra som tröstande ord. Jo det må väl få vara sant men det är ju inte det man vill vara bra på! Jag vill ju utvecklas på andra områden. Hela processen gör mig helt enkelt otroligt trött och matt!!!

Men är det ngn som läser detta och själv eller  känner ngn som jobbar med produktions- och verksamhetsutveckling så får ni hemskt gärna skriva en kommentar1 ;)


Kommentarer
Postat av: Erik

Ja, jobbar ju inte med det, men jag kan känna igen mig och förstår precis vad du menar. Söker ju själv lite jobb och jag har ytterligare ett problem. Jag är så himla rastlös och vill har reda på NU om jag har fått jobbet eller ej. Ibland känns det som att "säg nej med en gång" hellre än ja om tre veckor, fast så får man ju inte säga...

Fan nu blev det nästan som att jag bloggade på din sida... Ledsen...

//Skräddan

Postat av: joe

hehe lugnt! får du så gärna...

jo man vill ju ha snabba besked. speciellt så att man kan söka ett jobb itaget och inte massa parallellt. och att man tvingas välja mellan att få ett jobb man nästan vill ha nu eller vänta och se om man kanske kan få det jobbet man verkligen vill ha...

2007-02-14 @ 18:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback