allergisk mot ordning och reda?

Till och från har jag otroliga problem med att hålla ordning på min lägenhet. Det är inte att jag har så otroligt mycket grejer eller att var grej inte har sin plats, det handlar snarare om att jag inte ORKAR hålla ordning. Jag kan till exempel tänka "oj, den blomman behöver verkligen vatten...men jag tar och löser det sedan när jag har vägana förbi!". Då sitter jag i soffan 3-4 meter bort. Jag är inte lat när det gäller så mycket annat, hämtade till exempel upp ett underläge i badminton igår när jag, trots att jag var helt utmattad, gav mig faan på att jag skulle vinna.

Funderar på att detta kan vara ett syndrom på samma sätt som det där med "kronisk fettma". Asså då handlar det ju inte om, i alla fall inte i så stor utsträckning, om fysisk sjukdom utan snarare psykisk. Dessa männsikor kan alltså inte låta bli att äta mycket och/eller fel och ORKAR inte träna. Skulle inte jag kunna klassifiera min oförmåga att hålla ordning som en sjukdom i såfall? Det skulle i så fall vara underbart. Till exempel ett scenario när morsan kommer på ett överaskande besök:

- Men titta så det ser ut! Så här kan du ju inte leva!
- *slår ut med armarna* men det är ju dina gener...

Kommentarer
Postat av: Erik

Har du BLOMMOR hemma så är det nog lungt... Många vuxenpoäng på det... Jag klarar på sin höjd en kaktus som inte behöver vattnas på ett halv år, men även den börjar se lite moloken ut när du påminner mig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback